PERREGISTRAVOME projektą dėl „greičio matuoklių”
Šią savaitę kartu su kolegomis PERREGISTRAVOME Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektą dėl „greičio matuoklių” įrengimo keliuose tvarkos. Toks projektas jau buvo svarstomas praėjusioje kadencijoje, todėl perregistruodami šiai kadencijai į šį projektą įtraukėme pasiūlymus ir pastabas, kurios buvo kolegų išsakytos projekto svarstymo metu.
Šią savaitę kartu su kolegomis PERREGISTRAVOME Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo projektą dėl „greičio matuoklių” įrengimo keliuose tvarkos. Toks projektas jau buvo svarstomas praėjusioje kadencijoje, todėl perregistruodami šiai kadencijai į šį projektą įtraukėme pasiūlymus ir pastabas, kurios buvo kolegų išsakytos projekto svarstymo metu.
Kaip viskas atrodytų, jei Seimas priimtų?
Greičio matuokliai keliuose BŪTŲ įrenginėjami siekiant užtikrinti eismo saugumą, ĮVERTINUS kelio ar jo ruožo eismo saugumo situaciją, eismo įvykių, kilusių viršijus leistiną važiavimo greitį, aplinkybes, leistino važiavimo greičio viršijimo atvejų mastą, eismo intensyvumą, eismo organizavimą ir kitus eismo saugumo požiūriu svarbius veiksnius ar rizikas.
Greičio matuoklius valstybinės reikšmės keliuose įrengtų kelio savininkas (valdytojas), VADOVAUDAMASIS Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta greičio matuoklių įrengimo ir naudojimo valstybinės reikšmės keliuose TVARKA.
Vidutinio greičio matavimo ruožas NEGALĖTŲ BŪTI DIDESNIS kaip 10 kilometrų. Viename kelyje vidutinio greičio matavimo ruožų GALI BŪTI NE DAUGIAU kaip trys, o greičio matuoklių vietų – NE DAUGIAU KAIP penkios.
Automagistralėse stacionarūs matuokliai GALĖTŲ būti eksploatuojami TIK tuose automagistralių ruožuose, kuriuose kelio dangos būklė neturi įtakos saugiam eismui tame kelyje ir kuriuose, ĮRENGUS KITAS saugumo priemones (priemones, mažinančias susidūrimų su laukiniais gyvūnais, apšvietimą, lėtėjimo juostas ir pan.), eismo įvykių skaičius per 3 metus nuo šių priemonių įrengimo ženkliai nesumažėjo.
Priemonės, matuojančios greitį, ir priemonės, kurios fiksuoja kitus duomenis būtų ŽYMIMOS SKIRTINGAIS ženklais. Prieš visas veikiančias greičio matavimo priemones įrengiami (pastatomi) kelio ženklai, informuojantys apie vykdomą greičio kontrolę, bei ženklai, nurodantys ten leistiną greitį.
Šis įstatymas įsigaliotų nuo 2025 m. liepos 1 dienos.